25. 3. 2017

Ploučnice 2017 - převis se vylidňuje, Sup zůstává svůj

Location: Noviny pod Ralskem, Česko
Relativně rozumnou účast 14 lidí a 9 lodí provázel 21. ročník tradiční Velikonoční Ploučnice, tradičně konané mimo Velikonoce o víkendu 25.3. - 26.3.2017. Z koupelí se povedla plně bodovaná jen mně, Saša zahučel do řeky po pás a Tryska si vykoupal nohu. Počasí bylo parádní a hudební doprovod při absenci otců-zakladatelů Ranpy a MarSe obstarávali na ukulele Tryska s Pepinem, tradiční podpřevisovou zábavu pak Sup.
Letos bylo zatím nejvíc vody z ročníků, kterých jsem se účastnil - 32 cm na vodočtu v České Lípě. Tradiční drhnoucí úsek Průrva - Mimoň byl tentokrát bez problémů. Oč bylo víc vody, o to bylo víc vrbiček. Zarostlost a zaprasenost toku mě ve vzpomínkách vrátila do roku 2009, kdy jsem jel Ploučku poprvé po této trase. Prostě bylo znát, že to chlapi z mimoňské půjčovny lodí Meandry letos ještě neprotáhli.
Novým trendem je jistá fiflenovitost - pod převisem se to vylidňuje a čím dál víc lidí spí ve stanu v lese na plácku u močálu - ze 14 lidí 10! Argument, že pod převisem spí ti, co chrápou, bych bral. Když vám ale ortodoxní bushcrafteři z Nera řeknou, že pod převisem je prach (ve skutečnosti je to písek), je něco divně.
I příprava dřeva byla letos dost mastňácká, ale když jede profík Tryska, tak jeho štýlu Stihl prostě nemůžete odolat. Dříví bylo letos tolik, že ho ani Sup nestačil všechno spálit, a to i díky tomu, že se z přikládání sám pro únavu vyřadil. Vrcholem večírku byl Supí odpíchnutý rittberger zpod převisu až k močálu. Když něco dopadlo do listí, chvíli se spekulovalo, jestli to je pes, divočák nebo Sup. Byl to Sup.
Za sebe mohu prohlásit, že jsem si letošní splutí náramně užil - i skrz počasí, i skrz pozorování fauny. Jel jsem potichu před hlavním pelotonem a viděl jsem pasoucí se srnečky, sojku, hravé třasořitky, volavku popelavou i pár jeřábů popelavých. Jen nevim, proč se do mě naváželi Tryska s Pepinem, když místo Muchomůrek bílých zpívali o kačenkách bílých
Krysa nastala tak, že jsem pod Průrvou zevloval moc blízko pod převisem a vracák mě i s lodí nasál pod převis. O eskymáka s vrstvou pískovce nad hlavou jsem se nechtěl pokoušet, tak jsem radši vykrysil.  
Celkově se dá říct, že letošní ročník Ploučky byl hodně tradiční, o což se postarali i tradiční brzdy z Chomutova. Vyjedou o půl hodiny dýl od Průrvy a pod převis přijedou o dvě hodiny pozdějš, protože prej měnily loď, že v ní byla díra. Ale zase je s nima psina.    
Text: Papouš
Foto: účastníci zájezdu



Tryskův Transit byl na Ploučnici na první zádveřní výpravě.
Sup nasedá na vodu obvykle jako první. Tady nad Průrvou.
Saša a Markéta v Průrvě.
Sud vykrysil, Sup ho jede spasit.
Sud vylévá, Markét přihlíží.
Šišky s Borisem.
Sud v Mimoni.
Sup v tradičním špuntu z větví a bordelu pod Mimoní.
Vrbičky začínají.
Matěj a Veru.
Pauza na Borečku. Zleva Plch, Sup, Tryska.
Zleva Tryska a Pepin zašprickovávají Suda, aby ho mohli hodit do vody.
Vhozen.
Monika si dělá topinku pod převisem.
Tryska na ukulele, Sup doprovází.
Táborák pod převisem.
Začátek druhého dne plavby.
Převis se vylidňuje, stanů u močálu naopak přibývá.
Saša a Markét.
Oběd na tradičním místě druhý den plavby.
Lenka oblézá strom.
Pajonk.
Lenka, Šiška a Standa ve vrbičkách.
Plch a Monika v závěrečné propusti u Brennského Mlýny.
Info
Sobota 25. března 2017
(kilometráž dle půjčovny Meandry)

PRŮRVA (Noviny pod Ralskem) - SOUTOK MIMOŇ
délka úseku: 7 km
přibližná doba plutí: 2 hodiny plavby

SOUTOK MIMOŇ - BOREČEK MOST
délka úseku: 7 km
přibližná doba plutí: 2 až 2,5 hodiny plavby
Neděle 26. března 2017

BOREČEK - BRENNSKÝ MLÝN
délka úseku: 15 km
přibližná doba plutí: 5 - 6 hodin plavby

Stav vody

vodočet Česká Lípa 25.3.2017 - 32 cm
vodočet Česká Lípa 22.3.2014 - 22 cm
vodočet Česká Lípa 6.4.2013 - 24 cm
vodočet Česká Lípa 31.3.2012 - 30 cm
vodočet Česká Lípa 26.3.2011 - 29 cm

Účast 2017

Barošová Markéta, Dudová Veru, Fric Standa, Fričová Lenka, Jíra Josef, Křivinka Filip, Namyslov Matěj, Namyslov Saša, Plšek Martin, Plšková Monika, Šauli Jan, Šišovská Petra (Deivi), Šišovská Zuzana (Šiška), Tříška Jan

Minulé Ploučnice

2 komentáře:

  1. Ty ses ještě nenauči eskymáka.... Nechápu:-)
    čus Kostěj

    OdpovědětVymazat
  2. Zuby nehty ho udělám za ideálních podmínek, tady mě to nasávalo pod skálu, tak jsem radši vykrysil :-(

    OdpovědětVymazat